Klassequizen 2020/21

Klassequizen

Bjølsen skole er en av to ungdomsskoler fra Oslo som er med videre i den nasjonale finalen i Klassequizen. 3 elever - 1 fra hver klasse på 10. trinn, skal få testet sine allmennkunnskaper i alle mulige kategorier! I denne uka var NRK her og gjorde første opptak av elevene.

Finaleinnspillingen av klassequizen ble avlyst i fjor grunnet koronasituasjonen, men NRK satser på å gjennomføre konkurransen med gode smittevernstiltak denne våren. Første finalesendingen som Bjølsen skole er med i spilles inn 30. januar. Denne sendingen skal etter planen vises på NRK TV 30. april!

Klassequizen er en årlig konkurranse som arrangeres av NRK for 10. trinnselever fra hele landet. De innledende rundene ble sendt på NRK P1, mens finalene blir sendt på NRK TV i vår. I Klassequizen 2020/21 var det 623 skoler over hele landet som deltok.