Vår profil

Bjølsen skole

Bjølsen skole har som mål at alle elever får mulighet til å utvikle seg faglig og sosialt. Skolen skal jobbe kunnskapsbasert og med fokus på best praksis inn i klasserommet for at alle elevene skal oppleve lærelyst og føle seg som en del av fellesskapet.

Bjølsen skole er i en endringsprosess. Høsten 2023 går vi fra å være en 1-10 skole til å bli en 1-7 skole. Det er en spennende tid for oss og det gir rom for nye muligheter der vi skal videreutvikle barnetrinnet.

Satsningsområdene våre er lesing og regning. Skolen vektlegger dialogisk undervisning og at elevene får øvd på ulike læringsstrategier. Lærerne har et kontinuerlig fokus på god klasseledelse og høy relasjonskompetanse.

Aktivitetsskolen støtter opp om skolens læringsarbeid. FAU og foresatte er skolens nærmeste samarbeidspartner og er viktig for at laget rundt eleven skal fungere godt.

Kort om skolen

• Barneskole med ca. 500 elever
  • Ligger ved Bjølsenparken i bydel Sagene
  • Åpnet i 1886, fylte 130 år i oktober 2016
  • Skolen består av fire bygg, hvorav tre er kulturminner
  • De to hovedbyggene ble nylig rehabilitert og var ferdigstilt høsten 2017
  • Satsingsområder: lesing og regning
  • Visjon: ferdigheter for fremtiden!

Les mer om vår strategiske plan