Første dag i første klasse

Kjære 1. trinns elever med foresatte.

Nå er det mange som er spente og klare for første skoledag. Osloskolen har byttet til et nytt administrativsystem denne uken. Det har ført til noen utfordringer i å nå foresatte på skolemelding. Skolemelding vil mest sannsynlig virke i løpet av denne uken.

På grunn av covid-19 og den økende smitten i Oslo er vi nødt til å gjøre noen endringer for første skoledag som er 17. august.

Kontaktlærerne til barna ringer foresatte i løpet av torsdag 13.08. Foresatte vil da få mulighet til å snakke med kontaktlærerne og stille spørsmål som dere lurer på. Da får dere vite oppmøtetidspunktet til barna deres. Første skoledag vil nemlig bli delt inn i tre deler. Det vil si at klassene får ulike oppmøtetidspunkt slik at vi ikke blir så mange i skolegården samtidig.

Slik blir dagen:

1a kl. 11.30 – 13.30
1b kl. 12.00 – 14.00
1c kl. 12.30 – 14.30

Vi kan kun ta imot foresatte denne dagen.

Dere møter opp foran flaggstangen i skolegården. Rektor roper opp barna en og en så stiller barna seg opp på rekke ved siden av kontaktlærer. Når alle barna er ropt opp går de samlet opp til klasserommet. Vi kan dessverre ikke la foresatte gå inn i skolebygget.

Når skoledagen er over følger lærerne barna ut, hvor de blir hentet av foresatte, eller går over til AKS.

Vi gleder oss veldig til å se dere alle sammen!